События вплетаются в очевидность.


31 августа 2014г. запущен литературно-публицистический блог украинской полиэтнической интеллигенции
ВелеШтылвелдПресс. Блог получил широкое сетевое признание.
В нем прошли публикации: Веле Штылвелда, И
рины Диденко, Андрея Беличенко, Мечислава Гумулинского,
Евгения Максимилианова, Бориса Финкельштейна, Юрия Контишева, Юрия Проскурякова, Бориса Данковича,
Олександра Холоднюка и др. Из Израиля публикуется Михаил Король.
Авторы блога представлены в журналах: SUB ROSA №№ 6-7 2016 ("Цветы без стрелок"), главред - А. Беличенко),
МАГА-РІЧЪ №1 2016 ("Спутник жизни"), № 1 2017, главред - А. Беличенко) и ранее в других изданиях.

Приглашаем к сотрудничеству авторов, журналистов, людей искусства.

ПРИОБЕСТИ КНИГУ: Для перехода в магазин - НАЖМИТЕ НА ПОСТЕР

ПРИОБЕСТИ КНИГУ: Для перехода в магазин - НАЖМИТЕ НА ПОСТЕР
Для приобретения книги - НАЖМИТЕ НА ПОСТЕР

пятница, 15 июля 2022 г.

Веле Штилвелд: Зріз Сновидінь, ч.10у

Веле Штилвелд: Зріз Сновидінь, ч.10у

Душа – це те, що робить траву – травою, дерево – деревом, людину – Людиною. Без неї трава тільки сіно, дерево тільки дрова, людина тільки тіло.
бо..
Я вже знаю, що коли людину розбуває вибух, то швидка допомога вже не допоможе… – взято на ФБ.
«Дивна штука – сон. Некерована моїм бажанням.
Іноді бачу море. Найчастіше з вітрильником. У більшості випадків полотнище біле.
«Біліє вітрило самотнє у тумані моря блакитним, що шукає він у країні далекої…»
Може вірші оживають у пам'яті. Але іноді, дуже рідко, вітрило червоне.
Це я сприймаю як привіт від Олександра Гріна, його «Червоних вітрил».
Чому сьогодні про це згадав?
8 липня 2022 року – 90 років, як назавжди плив Грін до Грінландії. А нам залишив прекрасний світ, населений людьми честі, лицарями мрії, чарівний світ, де кохання завжди тріумфує.
Мені шкода, що в Одесі немає культу Гріна. У нашому місті він уперше побачив море, піднявся на борт корабля. В Одесу він приїхав голодним і жебраком, але перед його очима розквіт райський сад, який він став письменником і переніс у свої книги.
У наш нелегкий час нам потрібен Олександр Степанович Гриневський, якого ми пам'ятаємо за псевдонімом Грін, щоб підтримувати наш дух. Особливо під час війни». Євген Голубовський
Я насамперед єврей, польський єврей, польський єврей із Києва, за місцем народження – українець. Перебування одного разу в Європі тамтешнім населенням я не раз ідентифікувався як поляк, ну, ось якраз польського в мені найменше, оскільки польська бабка аристократка найменше хотіла онука єврея. До всього в собі польському відтоді ставлюся з підозрою, але приймаю за якимись своїми внутрішніми маркерами. Ніколи б не побажав собі карти поляка – такого собі нинішнього фолькдойча... Українським володію досконало, але в роки розгулу держентисемітизм навмисно мовчав. Тепер настав час примирення з реальністю. Як у письменника, у мене цілком адекватні українські тексти, а цілу плеяду пострадянських виродків, які вибудовували цілу ієрархію неприпустимості до літератури маси поліетнічних киян, я вже починаю забувати: буквально за два-три роки вони вийшли в тираж і вирушили, гадаю, що не на небо.
Сказав достатньо, але зараз ми будуємо нову Україну, і я зустрів нових українців – ні, не вчорашніх радянських інтернаціоналістів, а європейських українців із широким спектром світогляду, побудованого на історичній толерантності. Те, що сталося у минулому, не можна забувати. Воно просто має зайняти маленьку сіру клітинку в моїй самості, щоб я сам знав і пам'ятав, через що мені довелося пройти, але не навантажував цим інших. Адже, зрештою, я сьогодні письменник… По суті, такий самий як і львів'янин польський єврей Станісла Лем. Усієї різниці між нами, що він вибрав для себе Краків, а я Київ. Вражаюче, але за своєї світової слави він усе життя публікував свої твори в одному єдиному краківському католицькому віснику. Знайшовся і для мене в моєму улюбленому місті видавництво, яке підставило мені плече. Це європейська зміна, і вона мене тішить, і ось у цьому мій патріотизм. А минулого я ніколи б не став ні забувати, ні прощати... Без знання минулого нам не побудувати у себе в країні майбутнього. Адже вчорашні духовні хвороби нікуди не поділися, вони просто до часу скуксилися, і продовжують жити в навколишньому просторі бородавками, що присохли.
«Сьогодні бачила дивний сон, що ми з тобою йдемо сходами вниз у якесь кафе в Києві і дуже тихо навколо, майже нікого немає... І почуття, що ніби кінець світу і більше людей не залишилося.
До чого б це?" - Це вже запитує батька дочка-ізраелітка.
Ну, по-перше, ще раз добрий день Я працюю зараз над книгою своїх прикордонних сновидінь, тобто таких сновидінь, коли відбувається щось дуже сумне: Чорнобиль, війна, і, як наслідок, біг, евакуація, переселення, репатріація, відрив від Батьківщини та її ідеалів, які опинилися в часі зневажені, помилкові…
 Ось переселення та від'їзд мене стійко переслідують із тисяча дев'ятсот вісімдесят шостого року. З того часу мене досі запитують:
- Ти ще не поїхав? Ні. А ось ти вже там майже двадцять шість років…
Що я тобі хочу сказати… Я поки що тільки сам розуміюся, що це за книга буде така… Ну, ось, наприклад, – це сни, які ранять, як цей твій сон… Це до чергового від'їзду як би підсумковий сон, що веде до розриву зв'язків, які тебе тримали, коли довкола були вже прихильності і цілком знайомі тобі люди.
Тому що приживлення нових людей - це складний процес, і люди, що приживляються заново, теж складні, і сходитися з ними з віком складніше, ніж у молодості.
Це, звичайно, не може не увійти в твій сон, тому що існує різні типи сновидінь, і багато дослідників не зупиняються на них, тому що не знають їхньої суті.

Комментариев нет:

Отправить комментарий