События вплетаются в очевидность.


31 августа 2014г. запущен литературно-публицистический блог украинской полиэтнической интеллигенции
ВелеШтылвелдПресс. Блог получил широкое сетевое признание.
В нем прошли публикации: Веле Штылвелда, И
рины Диденко, Андрея Беличенко, Мечислава Гумулинского,
Евгения Максимилианова, Бориса Финкельштейна, Юрия Контишева, Юрия Проскурякова, Бориса Данковича,
Олександра Холоднюка и др. Из Израиля публикуется Михаил Король.
Авторы блога представлены в журналах: SUB ROSA №№ 6-7 2016 ("Цветы без стрелок"), главред - А. Беличенко),
МАГА-РІЧЪ №1 2016 ("Спутник жизни"), № 1 2017, главред - А. Беличенко) и ранее в других изданиях.

Приглашаем к сотрудничеству авторов, журналистов, людей искусства.

ПРИОБЕСТИ КНИГУ: Для перехода в магазин - НАЖМИТЕ НА ПОСТЕР

ПРИОБЕСТИ КНИГУ: Для перехода в магазин - НАЖМИТЕ НА ПОСТЕР
Для приобретения книги - НАЖМИТЕ НА ПОСТЕР

пятница, 20 января 2017 г.

Наталя Федько: Безіменні


Доброго вечора, пане Веле!

Дякую, що опублікували нарис (я продивилася).

Надсилаю Вам свої  вірші. Здається, 6 електронних
сторінок.
 
Бажаю Вам удачі, наснаги, якнайбільше розумних
читачів і щирих друзів!

Наталя Федько


Безіменні
                                                    Присвячую ненародженим

Вони не прощаються, бо не віталися з нами,
Вони Безіменні, та ми їх повинні назвать.
Вони нас чекають і нашими бавляться снами,
А їхня Любов не втискається в наші слова.

Розвеснені янголи, діти з чеканням старечим –
Вони про народження мріють, про ніжності рай.
Жіночі страхи та практичність, їй-бо, не до речі,
Коли Безіменному доля велить: "Обирай!"

Якщо нас обрали, за нами прискіпливо стежать,
Терпляче оплакують наші дурні помилки.
Згорає майбутнє в байдужості лютих пожежах,
А потім, воскреснувши, небу дарує зірки.

Святі неприкаяні душі мандрують за нами
Пустелею смутку й розлуки, що зветься життям.
Не кожна царівна готова до титулу Мами,
Не кожен король полюбити зуміє дитя.

Чому стільки болю судилось терпіть Безіменним?
Щасливі мадонни, що дітям дадуть імена...
О так, я жива! Я поранена дивним знаменням –
Чужа колискова у вірші моєму луна.

2010

*     *     *

Вічноколо див

Суворий Янгол з кометами в рукаві
Спустився з Небес і мовив: «Люди, в честі живіть!»
Світ спав. Ті слова почуло дитя безгрішне.
Замислилось, підійшло до Янгола  і посміхнулось ніжно.

І тиша прозора… Погляди. Дотик крила.
А десь – на відстані посмішки – плакала грішниця.
Ласкавий голос їй мовив: «І ти такою була.
На згадку про дотик мій – твої вірші пишуться.

Ти плачеш? То просто серце згадало Рай,
А світ не схожий на нього. Тут морок в моді.
Уламки істини – то не Істина – пам’ятай.
Та хто уламками ранить ближнього – злодій».

*     *     *

Україна, як доля – одна

Тільки вчора збагнула, що правда – така небезпечна.
У багаттях скорботи згорали мої кораблі.
Мефістофель мені посміхався, зловісно і гречно,
А вітрисько благав: «Не здавайся, моя Наталі!»

Я любила й люблю, та згорати від цього не легше.
Не бенкети, а битви з минулим вінчають мене.
Ти помер від отрути зміїної, Віщий Олеже,
Ну а я – від отрути людської рятуюсь вогнем.

Я – козацької крові, тож ласки не буду просити
У вельмож, котрі думати звикли, що кров – це вода…
Чом ти, батьку Іване[1], повірив запроданцям ситим,
Що тебе, полководця, катам поспішили віддать?

Розривається серце, щоб стати, як море, бездонним,
І самотності сльози течуть із очей крадькома.
Де ти, мамо моя? Де ти, світом убита мадонно?
Я не вірю, що ти… Що тебе в мене більше нема.

Мушу йти в майбуття. Шепочу знов молитву печальну,
Що врятує мене із полону скорбот світових.
Знаю я, що почути судилося пісню вінчальну,
Плач дитяти й непрохану сповідь старої вдови.

Я не кличу в свої молитви ні Стокгольм, ні Афіни –
До козацьких курганів летять бунтівливі рядки.
Зупинятися – злочин, якщо є мета – Україна.
Гріх себе розміняти на зради, страхи й помилки.

Вже не хочеться гри. Я безсмертям своїм ризикнула,
Поєднавши надію із тугою втрат і пізнань.
У долонях моїх – дві пташини: майбутнє й минуле.
А Вітчизна – одна. Україна, як доля – одна.

                                                        04.01.2012
*     *     *

                  Пошуки раю

Наші страждання – це туга за втраченим раєм,
Наші надії – це квіти в долонях снігів.
В пошуках щастя ми всі живемо і вмираєм,
Втративши віру, простивши чужих ворогів.

Мрія про щастя іскриться в очах немовляти,
Спогад про щастя ятрить чуйне серце вдови.
Як же знайти це незнане, жадане, трикляте –
Щастя, з яким навіть зевси і крези на "ви"?

Де він, той рай? От би щастя в долоні упало!
Падають зорі, як сльози небес, у пітьму.
Ледь не втонула колись на Івана Купала.
Плакала вчора. Сьогодні тебе обніму.

Я – лиш планета, що вчасно зірвалась з орбіти
І полетіла відважно в обійми твої.
Так, ми не винні у тому, що вмієм любити.
Іншим співають хуртечі, а нам – солов'ї.

Наші страждання – це туга за втраченим раєм.
Знаю, що справжнє кохання – це рай на землі.
Вперше здивуюся: "Хто це так солодко грає?"
Світом блукають незримі сумні скрипалі.

                                                      2012  
 
*     *     *


Родинні слайди – в долонях Вічності

Сказало людство: «Без гостинців – не приходь!»
І сум пророків полетів у височінь.
А біля брами серця стомлений Господь
Шепоче тихо: «Я літать тебе навчив…
Невже забулось?!»
А засмучена Земля
Творцеві мовить:
«Що спитаєш з немовлят?»

А люд штовхається в космічнім дитсадку,
І лиш пророк шукає правдоньку гірку,
Щоб їй вклонитись…

12.11.2016
*     *     *

Чому хаос могутній?

Страждати легше, ніж порозумнішать.
Померти легше, ніж іти в майбуть
Крізь нетрощі осудження. Бо суть –
Не в тім, хто кращий, вищий і сильніший.
Чому так щире Слово злить юрбу?
Юрба, піддавшись брехням, ВБИЛА ТИШУ,
А в ній – рятунок від хаосу був…

2016
*     *     *


Заклинання миру

Зі світом у сварці… Та – почала не я.
Цей світ не хотів учити надій паролі.
Усі чорні діри я облітала ще ластівям,
А як врятувалась – відає вітер в полі.

Чого я хотіла? Так, чарівних дурниць –
Натхнення, любові… і – щоб душа співала.
Я пити життя хотіла з добра криниць,
А мода на бруд з калюжі мене вбивала.

А потім у мій тихий світ привели війну
Байдужі раби й розлючені вовкулаки.
Йшли в бій незрадливі. Біль обірвав струну
Розвернених мрій… Зневіри холодна мряка

Упала на серце. Важко любити світ,
В якому з Героєм поряд живе гадюка
Й людиною зветься теж… А вселенський міт
Лежить немовлям сумним на руках Розлуки.

Фантоми війни блукають в моїх садах,
А я, мов дитя безстрашне, кричу крізь морок:
«Чом, світе сліпий, так довго жалів невдах?!
Чому не зумів ти Звіра убити ВЧОРА?!

І що скажеш вдовам, сиротам, матерям
Героїв загиблих? Як їм тепер… Що ж далі?!»
Мовчить сивий світ. Здригнулася лиш Зоря:
«Надій не втрачай. Наш Ранок  потвору спалить.

Не плач, мужня діво. Янголи – поміж вас,
Щоб чесним вказати шлях, а безликих стерти…»
Світанок від мене рідну Зорю сховав,
А я розридалась віршем – папір все стерпить.

Я можу помститись світові. Певно тому – прощу.
Прощу йому всі образи – крім попелища.
Де ходить війна – там буде танок дощу,
А потім – садок. І Небо нам стане ближчим.

Зі світом сваритись – тільки смішить химер.
Ми кличемо Диво й вірим в життя щедроти.
Я в серці несу поразки минулих ер,
Щоб той, хто за мною піде, на попіл їх стер…

Світанок бентежний вчить мої сни по нотах.

*     *     *



[1] мова йде про Івана Сулиму

Комментариев нет:

Отправить комментарий